Beramah Mesra

Wednesday, August 17, 2011

Mercun..Mercun..Mercun..ade bran?????

Assalamualaikum WBT semua.. aku pasti korang sudah tahu pasal kejadian yang melibatkan mercun yang telah selalu terjadi.. memang gempar dan dasyhat sekali bila kita tengok kesan akibat letupan mercun..menjadi fenomena tiap2 raye msti mau mercun..tgk bola kat stadium pun main mercun smpi ade yg buta mate ketika Malaysia vs Singapore baru2 ini..tgk video kat bawah ni..




tu sebab terkene mercun dari penyokong yg bodoh dan xbertamadun..ini lak gambar2 kesan2 kebodohan diri sendiri..tgk la ok..da mcam ayam rangka da aku tgk..







Semua ni takkan terjadi jika ibubapa tegas dengan anak-anak mereka.. jangan terlalu memberi kebebasan kepada anak mereka bermain mercun kecuali kalau bermain bunga api ke, main mercun bawang atau pop tu ke. sudah banyak kes yang berlaku saban tahun, takkan kita tak ambil iktibar dari apa yang berlaku.. jadi pada ibubapa, awasi lah anak anda dari bermain mercun. adakah korang sanggup melihat korang yang dulunya sihat akan kehilangan anggota badan akibat main mercun??Yg dah besar2 pun satu hal xreti2 nak betobat..mengalahkan budak2..so pk2 kan la..tgk video ni..sekse ke xsekse..


ppppeeerrrggghhhhhhhh!!!!!!!!!!!

so nak main mercun lg???resenye stok cmni banyak lg..bli cepat.. t abis lak stok..kan best men mercun lawan2 ngan kampung sebelah..


so dah besar..pk2 kan la..xkan nak slalu bgtau..dah tue2 bangka..nasihatkan kan kat budak2..
jgn lak korg jd pembekal tegar..


7 comments:

  1. jangan main mercun,, ingt org tsyg,, duit beli mercun tu leh wt joli raya,, uhuhuhu,,:)

    ReplyDelete
  2. ya allah,,,ngerinye,,,,,risau plak sye ngan adk sye tu yg tak dgr kt,,,,isshhh2,,,

    ReplyDelete
  3. aku dah dekat dua tahun tak main . cari stok tak dak . heehe :)

    ReplyDelete
  4. hancorr tangan die..ee,takut tengok!

    ReplyDelete
  5. haha2..elok pg raye ley makan sendri da kene org suapkan..

    ReplyDelete
  6. arghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh ! tak sanggup nak pandangg weyh ! tlong lah fahammm

    ReplyDelete