Friday, July 29, 2011

Jatuh Bangun Kita Bersama..Tahniah Harimau Malaya..bukan rezki kita..Cuba Lagi

Kandas juga perjuangan Harimau Malaya dlm misi ke Piala Dunia apabila seri 1-1..Secara agregatnya kita tewas 4-6 kepada Singapore yg penuh kepura-puraan dlm aksi mlm td yg cukup menyakitkan hati smpi sakit tekak di waktu, saat dan ketika ini..apa2 pun aku tetap berbangga dengan sokongan peminat yg membanjiri Stadium Nasional Bukit Jalil..tiket terjual sebanyak 85 000...kapasiti penuh dalam tu 100 200..SNBJ merupakan stadium kapasiti ke-9 terbesar di dunia..dasyat kan??itulah stadium keramat kita..tp yg peliknya tiket jual 85 000..paper tulis 90 000..tp mlm td rasenye dlm stadium cecah 100 000...macam mane dieorg masuk?????pelik?????

inilah buktinya...panjat!!!!!!!!!!!!hehehe2..

Semangat sungguh rakyat Malaysia nak memberikan sokongan pada Skuad Harimau kita..yela..sape lg nak sokong kan klu bukan kita..Aku bernasib baik kerana perancangan aku tepat untuk mendapatkan tiket awal daripada dieorg sume ni..Aku dapat menjangkakan situasi tiket habis akan berlaku..awal2 pg Selasa pukul 8.30 g nek LRT ke Bukit Jalil..memang berkobar2 & risau pun ade..khabar angin kate jual online 60 000 dah terjual pada hari Isnin..email aku dapat dari pihak MSL terang2 cakap tiket jual 26 Julai iaitu hari Selasa..xkan bli online skejap je da 60 000..nak goreng2 aku lak hahaha2..silap org..Hasilnya????

hehe2..dalam genggamanku....

Sewaktu bli tiket kalau nak berjoget depan tu pun tarak hal la..tiket masih banyak..tp xde og yg bli..mgkin masih awal pg ataupun ade sesetengah berpendapat..ala xpe.."tiket banyak lg".."xkan abis punye".."ala game Malaysia bape ramai je tgk".."awal lg la..nanti2 boleh bli"..hehe2..xpe la..pendirian org..kene la kita hormati..tp tetiba kat kaunter ade bnde ni..so cmne??salah siapa??

licin da..saki baki pun tarak..illeekkkkk!!!!!

hehe2..tgk tv jela ea sbb ade live kat arena 801, live kat assp 817, live kat astro HD 831 dan Live di RTM1..Sokongan tetap ada walau dimana anda berana...len kali jdkan pengajaran..lepas raya lawan Japan..so plan tiket awal2 ok..

Tibalah hari yg ditunggu2 iaitu pada 28 Julai 2011..tarikh keramat perlawana timbal balik Malaysia vs Singapore di Stadium Nasional Bukit Jalil..perlawan pertama kita tumpas 3-5 di kandang mereka iaitu di Stadium Jalan Besar Singapore..Persiapan rapi telah aku lakukan untuk menyerang SNBJ pada mlm itu..roger2 membe yg dtg dari jauh supaya siap &  gerak awal..pastu jumpe di depan LRT Bukit Jalil..time kat rumah aku mula sediakan ape yg patut..yg paling penting ini mesti ada hahaha2..

Baju Malaysia, tiket, trompet, mafla & jalur gemilang

Semangat berkobar2 xtertahan lg rasenye..plan kedua aku wat target kemenangan Malaysia 3-0 menentang Singapore mlm tu..aku xde la kreatif mane..nak tulis sendri tulisan buruk..tp usaha & semangat nak buat sendiri tu ade la nak hasilkan sesuatu..arap2 Safee Sali nmpk la ape aku wat..inilah hasilnye hehe2..


Suasana ketika jam 4.30 ptg agak kurang meriah..maklumlah perlawanan dilangsungkan pada hari bekerja..mgkin time tu org blom blik keje lg..so situasi tu nampak masih lengang..xpe2..hari masih muda..ok la x sesak sgt time tu..ley la cuci2 mate membeli belah & tgk ape ade jual kat sane..mmbe aku pun ade la dlm 12 org sume da berkumpul..sume rilek2..usha2 kedai jual mcm2 design yg memberikan tanda sokongan pada Harimau Malaya..mcm2 trompet..mcm2 jenis mafla..rambut palsu jgn citer la..bersepah2...

Masih agak lengang..

Mcm2 ada...flare je xde jual kat sini..lau ade kompom sapu 5 batang..

mcm da meriah skit je..time dlm pukul 5.30 ptg...

hehe2..sempat berposing di tangga..Kami 12 org..sorg amik gmba..lg sorg merayau g mane ntah..

3-0 ye Mawi hehe2...GoGoGoGo!!!!!!

Puas terkinja2 diluar aku pun masuk la ke dlm stadium.lebih kurang jam 5.45 cmtu..mmg pintu kuning da mule sesak sbb nak cop tempat yg baek2...kang lmbat masuk dpt duk atas2..xsyok..jauh sgt..kang jerit Safee Sali xdgr hehe2..time aku msuk tu pun bahagian tgh da penuh ..mujur ade seat kosong yg mmg mcm dah dijanjikan je untuk kami semua hehe2..ape lg..kasi terkam la itu tempat..mmg syok la...view cntik.clear...mmg terbaik...so ape lg..rilek2 dlm tu..menyanyi2..bergelek2...ade lak pancaragam tentera wat lagu Datuk M Daud Kilau da..Lagu Cek Mek Molek..mmg bergelek la org dalam stadium tu hehe2...

Pancaragam Tentera..mcm2 lagu ada..

Dalam pukul 6.15 keadaan dalam SNBJ masih lg blom sesak..cume ruang tengah di setiap aras yg dipenuhi..ruang kiri dan kanan masih ketara lg nmpk kaler krusi yg kuning,merah biru tu hehe2..inilah gambaran ketika itu..sikit2 mula dipenuhi..pasukan gendang & Ultras Malaya bru nak set tempat..

sikit demi sedikit ruang dipenuhi..

Haa...tu dia..baru la nmpk skit penyokong Harimau Malaya..

Jam terus berlalu dengan pantas..lebih kurang jam 8.15 minit malam menjadi saksi segalanya..berkelip2 pancaran flash kamera di stadium..itu menandakan ruang2 kosong dalam stadium dah dipenuhi oleh manusia..saksikan sendiri 100 000 penyokong Harimau Malaya berkumpul memberikan sokongan...bangga aku jadi rakyat Malaysia!!!!!!!!!!!!!

penuh kan?????haha2...puas hati rasenye...

Suasana dalam stadium bertambah gamat apabila pemain Singapore msuk padang...apa lg..kasi boooo la same dieorg..ade mamat seat bawah skali bawak bndera tayangkan kat org Singapore tu hehe2 ..provokasi...mane ley duk diam..

Singapore yg berpure -pure..

Pasukan Singapore membuat latihan ringan..time ni mmg kene boooo je memanjang..

Harimau Malaya memanaskan badan sebelum perlawanan bermula..

Kenal ke x??lau xkenal anda mmg org yg xminat sukan hehe2..

Satu Malaysia terpaku ketika ini di Stadium mahupun di rumah menantikan detik sepak mula perlawanan timbal balik antara Malaysia vs Singapore tepat jam 8.45 mlm..bile tgk lineup yg dikeluarkan hati dah mula gelisah & rase yg xkene..tp xpe la..mgkin prasaan aku je kot time tu..bile mengenangkan Ismail Faruqi ganti Safiq Rahim aku cume mengharapkan die mampu melaksanakan tugas dengan baik..itu aje..

Berdiri dari kiri ->Asrar, Fadhli, Amirulhadi, Mahali. Apek, Safee Sali
Depan dari kiri-> Amar, Hadi, Aidil, Ismail Faruqi, Kunanlan

Aku xberminat nak tau sape player Singapore..tgk muke dah le..

Bile game start satu stadium gegak gempita dengan sorakan dan nyanyian..sumenye adalah sokongan padu untuk Harimau Malaya..Dalam minit berlalu sudah menampakan kepincangan dalam skuad HM ini..ternyata jelas kepincangan di bahagian tengah yg dikemudi oleh Ismail Faruqi..jelas bahawa die hilang punca dan tidak mampu menjalankan tanggungjawab yg diamanahkan dengan sebaik2nya..die juga gagal bergandingan dengan baik bersama Amar Rohidan..ternyata mlm itu serba tidak menjadi buak anak2 didik Datuk K Rajagobal..di bahagian sayap pula Kunanlan tidak bermain seperti ketika di Jalan Besar tempoh hari..mgkin pasukan lawan sudah mampu membaca gerakannya..ape2 pun tahniah juga kerana die tetap berani dan tidak mengenal putus asa dalam membantu membuat serangan bagi mendapatkan gol buat pasukan Malaysia..Malaysia hanya perlu menang 2-0 untuk layak..itu je harapan aku pada mase tu..

Singapore juga bermain baik dengan sentiasa membalas dengan mengancam kubu pertahanan Malaysia yg diketuai oleh Aidil..Hati lega skit apabila Aidil dipilih dalam kesebelasan utama dan sedikit rasa keyakinan terbit dlm hati aku..namun segala2nya perlahan2 menjadi sebaliknya...Aidil dikeluarkan akibat kecederaan..mmg hebat Singapore ni..die tau kelemahan pasukan Malaysia..die bantai Aidil smpi terpaksa dikeluarkan..ati bukan men sakit jgn cerita la..lepas tu la Singpore mula melancarkan serangan bertubi2 smbil mengharapkan Muslim yg dibawa masuk mampu menahan asakan2 tu semua..banyak juga kesilapan2 mudah dilakukan oleh benteng pertahanan..mujurlah ade Apek yg berada dalam prestasi terbaik yg menyelamatkan beberapa percubaan berbahaya lawan..xduduk diam aku kat stadium..kejap duduk..kejap bangun..smpi sikit2 la pinggang aku..tamat separuh masa pertama 0-0 

Separuh masa kedua bermula, nmpk aksi lebih kemas dipamerkan oleh pasukan Malaysia..bertalu2 pasukan Malaysia menyerang dan Singapore pun sentiasa menguji benteng Malaysia terutamanya penyerang cina boncet tu ngan duric tua tu..aku pun pelik..apesal benteng kita susah nak jg 2 ekor tu.. senang2 je die masuk dlm kubu Malaysia..time tu kat Stadium da mcm2 bunyik kluar..maki hamun pun ade..sume sakit hati..aku rilek2 je..sabar2..InsyaAllah ade rezki Malaysia gol..minit ke 60, Safee Sali berjaya menggegak-gempitakan seluruh SNBJ dengan gol pembukaan yang sangat diharapkan oleh semua penyokong. Hahaha2..time tu melompat2 aku..puas hati..aku ingt foul..sebab Kunanlan da tegolek pelok bola..tp reff cakap mainnnn...terus die gentel sorg player singa trus pass kat Safee..apalagi..mmg die free xde org jg..meletop bola masuk gol..satu Stadium jerit GGGGGGOOOOOOOOOLLLLLLLLLLLLL!!!!!!!!!!!!!!Tapi lebih kurang 10 minit kemudian gol dari pemain "import" Singapore, iaitu bekas striker utama China, Shi Jiayi memusnahkan terus harapan jutaan peminat bola sepak Malaysia..time tu aku rasa menyentap semangat pemain Malaysia..klu dapat sebijik lg time tu da 2-0..mmg cerah la nak ke Round 3..tp Singapore score lak..1-1 mengikat kedudukan..Malaysia kembali ketinggalan 2 jaringan..aku pun mula xsedap hati...tp xpe..mase ade lg 20 minit time tu..bola sepak..ape2 boleh jadi..

20 minit terakhir tu la Singapore mule men taikkk..semua pelakon2 hebat..skit2 jatuh...sikit2 jatuh...geram je aku menengoknye..satu stadium maki hamun pemain Singapore..camne pasukan kita nak buat serangan..time bawak bola..dieorg buat2 tebaring mcm da nak mampus..da kene sepak ke luar bola..kang terus main kate x fair play lak...."SINGAPORE YANG X FAIR PLAY..CAM BANGSAT MAIN"...nak je aku trun padang terajang sorg2 player Singapore tu..sakit ati bai...dah la kite ketinggalan..dieorg sengaja wat taktik kotor cmtu nak melengah2kan permainan..segalanya tidak menjadi buat skuad Harimau Malaya..semua mengharapkan Safee Sali..Simpati aku ngan die..trun naik carik bola..padahal tu bukan tugas rasmi die..sbb tu aku bangga n respek kat die..penuh kesungguhan..die memiliki kualiti lain dari yg lain..TERBAIKKKKK SAFEEEE SALIIIIIII!!!!!!!!!!!

Hadi Yahya dikeluarkan, Ismail Faruqi dikeluarkan..Fakri dan Gurusamy masuk..aku berharap moga dua org ni mampu mebantu rakan2 yg lain memburu 2 bijik gol..tp aku hampa..Singapore kembali dengan taktik pura2 nak mati tu..Fakri aku xtau ape yg die buat..mmg masuk tuk carik kad kot..dapat kad kuning..main lg cam biase..mmg aksi jd terencat dek gara2 pemain lawan yg berlakon teater kat padang..mgkin juga faktor tekanan membuatkan fakri membantai kaki pemain Singapore dan sekaligus dilayangkan kad merah pada masa kecederaan...akhirnya refree Hiroyoshi Takayama dari Japan meniup wisel penamat..Seri 1-1 di Stadium Nasional Bukit Jalil.. aaarrrgggghhhhhhhhhhhh...kecewanya aku..sedih pun ade..Singapore layak dengan agregat 4-6..time ni semua penyokong di stadium muram..marah,sakit hati..kalah itu adat permainan..aku boleh terima..semua boleh terima...tp cara permainan Singapore yg membuatkan kami semua sakit hati..
Malaysia 1-1 Singapore

Sabar Matyo..kesedihan kita kongsi bersama..

Tingkatkan prestasi Asraruddin..belajar dari kegagalan..

Tahniah Apex..ko mmg terbaik..rezki xberpihak pada kita..kuatkan semangat..

Tahniah Saffe Sali..anda membanggakan kami semua..."Kami syg Safee Sali"

Datuk K Rajagobal..operate & repair ape yg patut..

agak2 da ok skit..aku kembali bersorak menyanyikan lagu sebgai tanda sokongan kepada pemain2 yg telah berjuang di atas padang..kekalahan itu kami terima dengan hati yg terbuka..pasukan yg kurang melakukan kesilapan pasti akan berjaya..itulah uniknya bola sepak..ade suka duka yg tidak dapat dielakkan..segala yg tersurat jadikan pengajaran untuk menjadi lebih baik..

Tetap bersorak..menyanyi..itulah sokongan kami..kalah menang sentiasa bersama pasukan..

Bergambar kenangan sebelum gerak balik..xsbar nak tggu Piala Malaysia lak..lepas raya start 

last pic sblom lampu stadium padam hehe2..jmpe lg time lawan japan lepas raye ni ok..kempen Piala Malaysia pun da nak start.."Hoben Jang Hoben"..xsbar2 ni..

JATUH BANGUN KITA BERSAMA..SUKA DUKA KITA BERSAMA..KESEDIHAN KITA TANGGUNG BERSAMA..SOKONGAN PADU KITA KONGSI BERSAMA..KUATKAN SEMANGAT..TINGKATKAN AZAM..USAHA YG TERBAIK..SOKONGAN KAMI ZAMAN BERZAMAN..TANAH TUMPAHNYA DARAHKU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Ini video game mlm td..ley tgk jaringan yg menggegar Stadium Nasional Bukit Jalil..


"MALAYSIA"..."MALAYSIA"..."MALAYSIA"..."MALAYSIA"..."MALAYSIA"

1 comment:

  1. Walaupun tewas Harimau Malaya tetap dihati. Semangat adalah segala-galanya. :)

    Dan jgn lupa like facebook saya tau,

    www.facebook.com/umedianetwork

    ReplyDelete

~*•.LELAKI DAN KEPOMPONG KUPU-KUPU.•*~

Seorang lelaki telah menemui kepompong kupu-kupu di tengah jalan. Ada lubang kecil pada kepompong itu. .Dia duduk mengamati lubang itu dan ...